четвртак, 3. децембар 2009.

KOLEKCIONARSTVO




Kako ovaj blog nosi naziv " piece of me ", nalazim da bi bi red da u tekstu koji slijedi unesem djelić sebe..biram onaj vezan za kolekcionarstvo.
Jedna sam od vjerovatno mnogih koji su još kao mali voljeli da sakupljaju raznorazne predmete,bilo razglednice,markice,sličice sa likovima omiljenih crtanih ili junaka TV serija,priveske,olovke,uostalom,šta sve ne!
Sakupljati nešto da bismo izvjesne trenutke otrgli od zaborava krajnje je spontan,instinktivan postupak.Obično se ta sklonost ka kolekcionarstvu javlja u ranom djetinjstvu( tako je makar bilo sa mnom ) i ne prestaje već se razvija i traje kroz čitav period odrastanja,sazrijevanja...
Prva kafa sa dragom osobom, duge šetnje, putovanja..sve su to momenti koje želimo da sačuvamo,ne samo kao sjećanje, već i kroz predmete koji će nas asocirati na taj neki minuli period.
Kolekcionarom se obično postaje , spontano, neplanirano, jer,čini mi se da gotovo niko unaprijed ne polazi od toga da će napraviti zbirku.
Evo kako to obično biva:U jednoj fioci vidimo neki zanimljiv predmet,a onda,otvorivši i drugu sličan prethodnom.Tad se javi u nama ideja o njihovom " spajanju " i eto, tu već počinje da se gradi jedan mali svijet,potencijalna zbirka.
Štošta se može sakupljati: razglednice,kutije cigareta,vozne karte,upaljači, dugmići,maramice..
Ne postoji stvar koja nije dostojna da bude dio zbirke,samo je potrebno da bude smisleno odabrana i da se uklapa u sami koncept. Jer,besmisleno bi bilo gomilati posve raznolike predmete koji nijesu povezani.

Kolekcionarstvo kao hobi seže još od najstarijih vremena i bilo je predmet interesovanja svih staleža.Rimljani i Grci bili su prve strasne pristalice ove umjetnosti kako je kolekcionarstvo s pravom i nazivano.
Ono je u srednjem vijeku pretrpjelo krizu u smislu ograničenja koja su bila nametnuta.Naime, tadašnjim kolekcionarima je bilo dozvoljeno da sakupljaju isključivo vjerske predmete, svete slike i obredno posudje.No, uslijediće renesansa koja je kolekcionarstvu udahnula novi život.
Kolekcionarstvo postaje prava manija.Sve, bez i
zuzetka može biti predmet interesovanja kolekcionara širom svijeta.

3 коментара:

  1. Kolekcionarstvo je jako lijep hobi, pogotovo kada poslije desetak godina pogledas tu zbirku ne samo predmeta vec i sjecanja i asocijacija.
    Ja i dan danas imam mamine salvete u ranim bojama sa razlicitim aplikacijama.

    ОдговориИзбриши
  2. I ovdje moram da se ukljucim:)
    I ja sam kolekcionar!Moja strast su upaljaci..imam ih u najrazlicitijim oblicima,iz razlicitih zemalja!Ponosim se svojom kolekcijom!:D

    ОдговориИзбриши
  3. Moj djed je bio kolekcionar antikviteta,posle njegove smrti to samo kupi prasinu-ne znam zasto mu je to trebalo.Salim se i ja skupljam stripove tako da razumijem strast svih onih koji vole kolekcionarstvo.

    ОдговориИзбриши